Dane osobowe przetwarzane w trybie RODO w KPP

Dane osobowe przetwarzane w trybie RODO w KPP

Szanowna Pani/Szanowny Panie,

w związku z wejściem w życie:

rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), dalej „RODO”,

dochowując warunków w nim zawartych informujemy, że:

  1. Administratorem jest Komendant Powiatowy Policji z siedzibą w Iławie:
    • adres: ul. Wiejska 4, 14-200 Iława,
  2. Administrator wyznaczył w Komendzie Powiatowej Policji  inspektora ochrony danych.

    Dane kontaktowe:

    inspektor ochrony danych  KPP:
    • Agnieszka Solis – Lasek
    • adres: ul. Wiejska 4, 14-200 Iława,
    • e-mail: iod.kpp@ilawa.ol.policja.gov.pl
  1. Cel i okres przetwarzania danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji.
    W KPP dane osobowe przetwarza się wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza ich dalej w sposób niezgodny z tymi celami.
    Okres przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio z przepisów prawa, jest adekwatny do celów.
    Informacje o zbiorach danych osobowych, w tym:
    • celach przetwarzania,
    • podstawach prawnych przetwarzania,
    • osobach, których dane są przetwarzane,
    • odbiorcach danych,
    • okresach przechowywania,

      zamieszczono zgodnie z właściwością komórek organizacyjnych KPP.
  2. Odbiorcy danych osobowych.
    W rozumieniu RODO odbiorcami danych osobowych nie są organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.
    Dane osobowe nie są udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  3. Osobom, których dane są przetwarzane zgodnie z RODO przysługuje:
    • prawo dostępu do własnych danych osobowych,
    • prawo do żądania od administratora sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania - w sytuacjach przewidzianych prawem,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie własnych danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na postawie zgody przed jej cofnięciem,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  4. Przy przetwarzaniu danych osobowych w trybie RODO nie występuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowanie.
  5. Ograniczenia stosowania RODO:
    Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.)** ogranicza się stosowanie RODO:
    • art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, że administrator danych przyjmie od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne
    • 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszania istoty ochrony danych osobowych zawartych w tych materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych.

Wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.

 

Powrót na górę strony