Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uważajmy na oszustów. Apelują policjanci !!!

Są bezwzględni i wyjątkowo podli. Wykorzystują zaufanie swoich ofiar i grają na ich emocjach. Oszuści podszywają pod policjantów, prokuratorów lub pod pracownika banku. W tym ostatnim przypadku nakłaniają klientów do przekazywania środków oraz instalacji nieznanego oprogramowania. Przestraszony i zmanipulowany tą metodą mieszkaniec powiatu iławskiego stracił 3000 złotych.

Problemy mężczyzny zaczął się wczoraj (16.02.22 r.), kiedy zadzwonił jego telefon. Osoba podająca się za pracownika banku oświadczyła, że nieznany sprawca włamał się na konto pokrzywdzonego skąd ukradł 600 zł. Dodał, że w celu zablokowania nieuprawnionej transakcji mężczyzna powinien zainstalować na swoim telefonie aplikacje „QuickSupport” oraz „Telegram”  co uczynił. Następnie poprosił o zalogowanie się do aplikacji bankowej. Wszystko miało być dobrze. Nie było. Z konta zniknęło 3000 złotych.

Mając na względzie powyższy przypadek, apelujemy do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności. Dzisiejsze technologie są dużym udogodnieniem, ale i mogą nieść za sobą wiele zagrożeń. Pamiętajmy, że oszuści cały czas doskonalą swoje metody by wykraść pieniądze. Po przejęciu numeru telefonu banku, z łatwością podszyli się pod jego pracownika, by następnie wiarygodnie przedstawić wymyśloną na poczet oszustwa historię. To od naszej świadomości i ostrożności zależy, czy damy się zmanipulować, czy też nie. W takich sytuacjach nigdy nie możemy działać pod wpływem emocji, bo jest on złym doradcą i ślepo wykonywać poleceń. Ważne jest byśmy o przypadkach działania oszustw rozmawiali z innymi, bo może dzięki temu nasi bliscy nie staną się ich ofiarą.

Pamiętaj!

Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawaj loginu i hasła przez telefon. Nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych. Jeśli otrzymasz telefon od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, która poinformuje cię, że twoje dane bądź pieniądze są zagrożone, nie ufaj jej bezgranicznie, nie wykonuj poleceń i rozłącz się. Sam wybierz numer telefonu do pracownika oddziału banku, z którym masz kontakt, bądź u którego zakładałeś konto. Numer telefonu z pewnością będziesz miał w dokumentacji z banku. Jeśli jest to możliwe połączenie wykonaj z innego numeru telefonu.

Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.

Powrót na górę strony