Aktualności

Wjechała na przejazd kolejowy przy czerwonym sygnale. Została ukarana wysokim mandatem

Wiedziała, że zbliża się do przejazdu kolejowego, widziała migający sygnalizator – a mimo to zlekceważyła znak świetlny na strzeżonym przejeździe kolejowym w Iławie i wjechała na torowisko. 45-latka została ukarana srogim mandatem za wjazd na przejazd kolejowy przy sygnale czerwonym oraz gdy zapory nie zostały uniesione do końca, oraz przejazd po tym, jak opuszczanie zapór zostało rozpoczęte.

Do zdarzenia doszło w czwartek (20.11.2025 r.) kilka minut przed 18:00 na strzeżonym przejeździe kolejowym w Iławie. Funkcjonariusze podczas patrolu na terenie miasta i gminy Iława zauważyli samochód bmw. Kierująca od razu zwróciła uwagę funkcjonariuszy, gdyż nie zastosowała się do znaku poziomego P - 4 „Linia podwójna ciągła”. Po chwili popełniła kolejne wykroczenie, tym razem naruszyła zakaz wjeżdżania na przejazd kolejowy przy sygnale czerwonym oraz gdy zapory nie zostały uniesione do końca. Mieszkanka Iławy za swoje nieodpowiedzialne zachowanie została ukarana mandatem w wysokości 2000 zł i 15 punktami karnymi.

Warto przypomnieć, że takie zachowania jak:

• naruszenie zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżanie na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
• zatrzymanie pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu,
• wjeżdżanie na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
• wyprzedzanie pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
• omijanie pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przed przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu,
• niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych (w tym „stop”, „stop pierwszeństwa”, „sygnał czerwony pulsujący”),
• wchodzenie na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub rozpoczęto ich opuszczanie
• stanowią wykroczenie, ale także mogą mieć tragiczne skutki.

PAMIĘTAJMY!

Droga hamowania pociągu to kilkaset metrów, a jego szerokość nie jest równa szerokości torów. Zbliżając się do przejazdu, zachowajmy więc zasadę ograniczonego zaufania, ponieważ rogatki lub sygnalizacja mogą zostać uszkodzone. Zatrzymajmy się i żyjmy!

Powrót na górę strony