Targi pracy wspólnie z iławskimi policjantami
Jakie warunki musi spełniać kandydat na policjanta? Jak wyglądają po kolei etapy rekrutacji do służby? Na te i wiele innych pytań odpowiadali iławscy funkcjonariusze wspólnie z pracownikiem kadr podczas targów pracy służb mundurowych. Policjanci opowiadali uczestnikom spotkania także o tym, jak na co dzień wygląda policyjna służba.
Głównym celem targów, było przybliżenie specyfiki rynku pracy uczniom szkół ponad podstawowych podczas spotkania przed iławskim Urzędem Pracy. Takie przedsięwzięcia dają możliwość rozmowy z przyszłymi pracodawcami oraz zapoznania się z konkretną branżą tym razem były to służby mundurowe. Wśród różnego rodzaju instytucji, nie zabrakło także iławskich policjantów, którzy przygotowali swoje stoisko informacyjne.
Zainteresowani służbą w Policji byli głównie młodzi ludzie, którzy swoją przyszłość i karierę zawodową wiążą właśnie z mundurem. Jednak nie zabrało również wielu pytań o specyfikę codziennej pracy funkcjonariuszy od starszych uczestników targów. Policjanci oraz pracownik kadr iławskiej jednostki odpowiadali na szereg pytań, prezentowali sprzęt, z którego na co dzień korzystają funkcjonariusze oraz rozdawali ulotki z informacjami dla zainteresowanych.
Uczestnicy targów pracy mogli dowiedzieć się między innymi, jakie warunki musi spełniać kandydat do służby oraz jak wyglądają poszczególne etapy rekrutacji, rozpoczynając od złożenia dokumentów w jednostce policji. Funkcjonariusze omówili również, jak wgląda test sprawności fizycznej, prezentując jego elementy za pomocą manekina oraz piłki lekarskiej.
Uczestnicy spotkania byli żywo zainteresowani codzienną pracą policjantów, a wielu z nich deklarowało chęć wstąpienia w nasze szeregi.